/** */

Aktualności

Bombardier NGT6 z nowym pantografem

Pierwsze wagony Bombardier NGT6 pojawiły się w Krakowie pod koniec 1999 roku. Dopiero jednak w ostatnim czasie rozpoczęły się poważniejsze remonty tych nie najnowszych już pojazdów. W ramach prób unowocześnienia wozów, na jednym z nich dwa miesiące temu pojawił się nowy odbierak prądu.

 

Bombardier NGT6 numer RP606 pod koniec listopada wyjechał z przeprowadzonej w Stacji Obsługi i Remontów modernizacji nie tylko z odnowionym wnętrzem, wyremontowanymi wózkami, czy zainstalowaną rampą dla wózków, ale również z nowym pantografem. Na wszystkich Bombardierach od samego początku stosowane były odbieraki prądu Stemmann Fb700. Teraz zdecydowano się przetestować pantograf krakowskiej firmy EC Engineering.

 

Dotychczas w Krakowie przynajmniej dwukrotnie mieliśmy do czynienia z odbierakami prądu tej firmy. Kilka lat temu na wagonie 105Na - 936 testowano pantograf typu 70EC. Te same odbieraki prądu zainstalowano na zmodernizowanym we Wrocławiu wozie N8S numer HK462.Na wozie NGT6 numer RP606 zainstalowano najnowszy odbierak firmy EC Engineering typu 120ECI. Pantograf ten przystosowany jest dla pojazdów osiągających prędkość do 120 km/h. Masa urządzenia została zredukowana do poziomu poniżej średniej masy pantografów. Napęd odbieraka prądu oparty jest o sprężynę podnoszącą pantograf i składający go siłownik elektryczny. Zastosowany w tym rozwiązaniu innowacyjny system ADD powoduje gwałtowne opadnięcie pantografu w sytuacji awaryjnej. 

 

Testowany pantograf różni się budową i wyglądem od dotychczas stosowanych rozwiązań. Z daleka rzuca się w oczy dzięki pomarańczowej kolorystyce. 

Bombardier NGT6...
Nowy odbierak p...
Pantograf z bli...

Zaloguj się, aby dodawać komentarze.

Zdjęcie tygodnia

Zaloguj się

Odwiedza nas 281 gości oraz 0 użytkowników.