Aktualności

Wzmocnienia komunikacji autobusowej od 4 marca 2017 roku

Sobota, 4 marca, zapisze się w historii krakowskiej komunikacji miejskiej, jako dzień największych od lat, jednorazowych wzmocnień oferty linii autobusowych. Dokładna lista zmian w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie ogłoszona została w ubiegły piątek. Dziś zapraszam na dokładniejsze omówienie zaproponowanych rozwiązań.

 

O zamiarze optymalizacji sieci linii tramwajowych i autobusowych na terenie Krakowa mówi się od ubiegłego roku. Obecny plan zakłada wdrożenie rozwiązań w dwóch etapach. Pierwszy z nich, dotyczący tylko linii autobusowych, ma ruszyć już od soboty 4 marca. Jesienią natomiast planowana jest główna reforma, w ramach której korekcie ulegną zarówno trasy linii tramwajowych, jak i autobusowych. Wówczas prawdopodobnie zmianie ulegnie podstawowa częstotliwość kursowania linii tramwajowych z obecnych 5, 10 i 20 minut na 6 i 12 minut. Szczegóły tej reformy jeszcze będą dopracowywane. Na razie przygotowany został pierwszy etap optymalizacji, który ma na celu przede wszystkim poprawę obsługi komunikacyjnej w rejonach oddalonych od centrum Krakowa.

 

Zaproponowane zmiany dotyczą aż 22 linii autobusowych. Dwie linie autobusowe zupełnie znikną z ulic miasta. Pojawi się za to pięć nowych linii. Oferta Komunikacji Miejskiej w Krakowie ulegnie wzmocnieniu na terenie 8 z 18 krakowskich dzielnic: IV Prądnik Biały, VI Bronowice, VII Zwierzyniec, VIII Dębniki, X Swoszowice, XI Podgórze Duchackie, XVII Wzgórza Krzesławickie i XVIII Nowa Huta. Autobusy pojawią się na takich ulicach jak Kozienicka w Skotnikach, Orla na Bielanach, fragment ulicy Radzikowskiego na Azorach i Stawowej w Bronowicach. W wyniku planowanych zmian, praca przewozowa na terenie miasta zwiększy się o blisko 800 tysięcy wozokilometrów, a szacunkowy koszt zmian to ponad 6 mln złotych w skali roku. Na ulice Krakowa po zmianach w dni robocze wyjeżdżać będzie o 11 autobusów więcej niż dotychczas.

 

Szczegółowy wykaz zmian wprowadzanych od soboty, 4 marca, w układzie linii autobusowych prezentuje się następująco:

 

  • linie 118 i 155 zostaną zlikwidowane;

 

Powyższe linie zastąpione zostaną przez inne połączenia.

 

  • linia 102 wybranymi kursami przedłużona zostanie ul. Rzepichy, Zakamycze, Orlą, Księcia Józefa do Bielan. W dni powszednie przedłużony zostanie co drugi kurs przez cały dzień, natomiast w dni wolne co drugi kurs w godzinach 10:00 - 17:00. Dodatkowo, zwiększona zostanie częstotliwość kursowania linii w dni powszednie w godzinach 7:00 - 18:00 do 24 minut. Na trasie linii wyznaczone zostaną dodatkowe przystanki: „Obserwatorium n/ż”, „Bielany Cmentarz n/ż” i „Bielany Szkoła” (ostatni tylko w kierunku Krowodrzy Górki);

 

Podobnie jak w przypadku przedłużenia kursów linii 110 z końcówki "Wadów Tunel" do Ruszczy, skomunikowanie rejonu Bielan z Bronowicami i Krowodrzą jest jednym z postulatów najdłużej zgłaszanych przez mieszkańców. Sytuacja ta nie powinna dziwić, ponieważ obecnie w celu przemieszczenia się pomiędzy tymi sąsiednimi dzielnicami Krakowa, trzeba udać się aż do ścisłego centrum. Przedłużenie linii 102 skróci więc czas dojazdu nawet o połowę. Poza mieszkańcami Bielan, na zmianie tej skorzystają także pasażerowie docierający do miasta z Aglomeracji. Oni również od lat postulowali o stworzenie takiego połączenia. Na ulicy Orlej uruchomione zostaną dwa nowe przystanki. Jeden z nich ułatwi dojazd do nowego cmentarza na Bielanach oraz Stacji Doświadczalnej Uniwersytetu Rolniczego. Drugi natomiast umożliwi dojazd do obserwatorium astronomicznego.

 

  • linia 104 kursować będzie ze zwiększoną częstotliwością do 20 minut w dni powszednie w godzinach szczytu;

 

Wzmocnienie linii 104 wynika zarówno z faktu likwidacji linii 155, jak i dalszej poprawy oferty Komunikacji Miejskiej w Krakowie zarówno na ulicy Fredry, jak i przy dojeździe do Sanktuarium Jana Pawła II. Warto pamiętać, że w tym rejonie także powstają kolejne osiedla, więc nowe kursy autobusów szybko powinny się zacząć zapełniać.

 

  • linia 107 kursować będzie po nowej stałej trasie - z Soboniowic do przystanku „Wola Duchacka” bez zmian, następnie ul. Sławka do Zajezdni Wola Duchacka. Linia kursować będzie w dni powszednie w godzinach 5:00 - 20:00 z częstotliwością co 30 minut, w godzinach 20:00 - 23:00 i w dni wolne co 60 minut. Przystanek „Zajezdnia Wola Duchacka” dla wysiadających wyznaczony zostanie przed wjazdem do zajezdni. Przystanek dla wsiadających zlokalizowany będzie po wyjeździe z zajezdni na ul. Puszkarskiej;

 

Skrócenie linii 107, w zamian za zwiększenie częstotliwości jej kursowania, co najmniej od roku było zgłaszane przez wielu mieszkańców Kosocic i Soboniowic. Dodatkowo, poprawiona zostanie możliwość przesiadki na autobusy jadące w kierunku miasta. Poza dotychczasowymi liniami 164 i 184, pasażerowie będą mogli na jednym przystanku przesiąść się także na linie numer 169 i 179.

 

  • linia 109 kursować będzie bez zmian. Dołożone zostaną dodatkowe kursy w godzinach wieczornych;

 

Mieszkańcy Bielan od dawna zgłaszali postulat załatania nawet 50-minutowych przerw w odjazdach kursów linii z Salwatora w kierunku ulicy Księcia Józefa w godzinach wieczornych. Teraz odstępy pomiędzy odjazdami kolejnych linii powinny być znacznie krótsze.

 

  • linia 116 - nowa linia autobusowa kursująca po następującej trasie: Czerwone Maki P+R - Bunscha, Mochnaniec, Skotnicka, Kozienicka - Kozienicka (powrót ul. Wujka, Paska, Orszy-Broniewskiego). Linia kursować będzie z częstotliwością co 30 minut w godzinach szczytu i co 40 minut poza godzinami szczytu w dni powszednie oraz co 40 minut w dni wolne. Na trasie linii wyznaczone zostaną następujące przystanki: „Czerwone Maki P+R”, „Mochnaniec”, „Skotniki Szkoła”, „Brücknera”, „Skotniki”, „Orszy-Broniewskiego”, „Kozienicka”;

 

Ulica Kozienicka również dotychczas była białą plamą na mapie komunikacyjnej Krakowa. Mieszkańcy tego rejonu od dawna zgłaszali wnioski dotyczące uruchomienia połączenia autobusowego. Do niedawna jednak parametry ulicy nie pozwalały na skierowanie tam regularnej linii. Po remoncie najgorszego fragmentu ulicy Kozienickiej, zdecydowano o utworzeniu nowej linii, która nie tylko zapewni obsługę tej ulicy, ale także pozwoli na szybki i bezpośredni dojazd ze Skotnik do pętli na Czerwonych Makach. Biorąc pod uwagę wydeptane ścieżki wzdłuż ulicy Mochnaniec, zapotrzebowanie na takie połączenie jak najbardziej istnieje. Jeśli potwierdzi się to w rzeczywistym zainteresowaniu pasażerów, istnieją duże szanse na zwiększenie jego częstotliwości. 

 

  • linia 120 kursować będzie ze zwiększoną częstotliwością do 30 minut w dni powszednie w godzinach szczytu, 45 minut w dni powszednie poza godzinami szczytu i do 75 minut w dni wolne. Do obsługi linii będzie kierowany tabor standardowy;

 

Wśród propozycji, jakie konsultowane były z Radą Dzielnicy IV, pojawiła się ta dotycząca podziału linii. Stodwudziestka pozostaje jednak na swojej dotychczasowej trasie, na której będzie kursować dwukrotnie częściej niż dotychczas. Z lepszej oferty skorzystają więc zarówno mieszkańcy Bronowic Wielkich, jak i ulicy Łokietka i Toń. Dodatkowe kursy uzupełnią też lukę po likwidacji linii numer 118.

 

  • linie 122 i 422 kursować będą po nowych stałych trasach z Alei Przyjaźni przez al. Andersa i ul. Kocmyrzowską i dalej po swoich dotychczasowych trasach do Zesławic. Na nowym odcinku trasy wyznaczone zostaną następujące przystanki: „Os. Zgody”, „Rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego”. Przystanek „Teatr Ludowy” w obu kierunkach przeniesiony zostanie z ul. Obrońców Krzyża na ul. Kocmyrzowską. Częstotliwość linii ulegnie zwiększeniu do 40 minut. Godziny kursowania linii pozostaną bez zmian;

 

Tym samym zrealizowany zostanie kolejny postulat zgłaszany przez mieszkańców i potwierdzony przez uchwałę Rady Dzielnicy. Pasażerowie zyskają dojazd do lepszego punktu przesiadkowego, jakim jest Rondo Kocmyrzowskie, a także bardziej regularny rozkład jazdy. Obie linie przestaną bowiem jeździć z dziwną częstotliwością co 22 minuty i będą regularnie co 20 minut pojawiać się na przystankach.

 

  • linia 130 kursować będzie z częstotliwością zwiększoną do 10 minut w dni powszednie w godzinach międzyszczytowych;

 

Gdy rok temu po raz pierwszy zwiększana była częstotliwość tej linii w godzinach międzyszczytowych z 15 do 12 minut, dosłownie z dnia na dzień zniknęły skargi dotyczące tłoku w autobusach, a niektórzy pasażerowie dzwonili z podziękowaniami. Stotrzydziestka charakteryzuje się bowiem bardzo równomiernym obciążeniem w ciągu dnia. Stąd ostatecznie zdecydowano się zlikwidować ograniczenia międzyszczytowe i linia ta, podobnie jak większość tramwajów, niemal przez cały dzień kursować będzie z częstotliwością co 10 minut.

 

  • linia 132 kursować będzie po nowej stałej trasie z Kombinatu do przystanku „Struga” bez zmian, następnie ul. Struga, Wojciechowskiego, Mościckiego, al. Róż do alei Przyjaźni i dalej po swojej dotychczasowej trasie do Dworca Głównego Zachód. Na nowym odcinku trasy wyznaczone zostaną następujące przystanki: „Os. Zielone”, „Os. Górali”, „Żeromskiego” (tylko w kierunku Dworca Głównego Zachód). Przystanek „Struga” w kierunku Dworca Głównego Zachód przeniesiony zostanie przed skrzyżowanie. Przystanek „Aleja Róż” w kierunku Kombinatu przeniesiony zostanie na al. Róż. Kurs wariantowy realizowany przez ul. Wańkowicza pojedzie prosto ul. Bulwarową do al. Solidarności i włączy się na nową trasę linii od przystanku „Struga”. Częstotliwość i godziny kursowania linii pozostaną bez zmian;

 

Rejon ulicy Wojciechowskiego i Mościckiego od lat obsługiwany jest wyłącznie przez jedną linię numer 123, zapewniającą bezpośrednie połączenie tylko na obszarze Nowej Huty oraz na Rybitwy i Mały Płaszów. Linia ta z uwagi na kursowanie przez ulicę Klasztorną i Półłanki, jest bardzo podatna na opóźnienia. Nie dziwi więc fakt, że mieszkańcy tego rejonu od pewnego czasu zgłaszali wnioski dotyczące poprawy skomunikowania z centrum miasta. Ostatecznie wybrano linię numer 132, która od lat cieszy się umiarkowanym zainteresowaniem pasażerów. Teraz jednak zapewni dojazd z Osiedla Zielonego i Szkolnego wprost do samego centrum.

 

  • linia 135 kursować będzie bez zmian. Dołożone zostaną dodatkowe kursy w godzinach wieczornych. Dwa wybrane poranne kursy z Golkowic zostaną skierowane ulicami: Witosa, Turowicza, Połomskiego, Fredry, Millana, Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia do przystanku Millana (powrót ulicą Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia do ul. Witosa). Dodatkowe przystanki w kierunku Millana: „Przykopy n/ż” na ul. Turowicza i „Turowicza n/ż”;

 

Różne warianty były analizowane dla rejonu Swoszowic. Ostatecznie zdecydowano o pozostawieniu linii 135 bez większych zmian. Jej rozkład uzupełniony zostanie jedynie o dodatkowe kursy, w tym wariantowe szkolne, aby uzupełnić lukę po zlikwidowanej linii 155.

 

  • linia 140 – nowa linia autobusowa kursująca po następującej trasie: Nowy Kleparz – Prądnicka, Doktora Twardego, Wybickiego, Radzikowskiego – Radzikowskiego Osiedle (powrót ul. Conrada i Weissa z obsługą pętli Azory i dalej do ul. Radzikowskiego). Linia kursować będzie z częstotliwością co 20 minut w godzinach szczytu i co 24 minuty poza godzinami szczytu w dni powszednie i co 30-45 minut w dni wolne. Na trasie linii wyznaczone zostaną następujące przystanki: „Nowy Kleparz”, „Szpital Narutowicza”, „Bratysławska”, „Wybickiego”, „Łobzów SKA”, „Radzikowskiego” (tylko w kierunku Radzikowskiego Osiedle), „Gnieźnieńska” (tylko w kierunku Radzikowskiego Osiedle), „Czerwieńskiego” (tylko w kierunku Radzikowskiego Osiedle), „Fiszera” (tylko w kierunku Radzikowskiego Osiedle), „Radzikowskiego Osiedle”, „Conrada” (tylko w kierunku Nowego Kleparza), „Azory” (tylko w kierunku Nowego Kleparza);

 

Linia ta początkowo miała obsługiwać nowe osiedla przy ulicy Chełmońskiego. Ostatecznie wybrano jednak drugi wariant, w którym w tamten rejon skierowano linię 168. W związku z tym, nowa linia numer 140 uzupełni lukę po 168 na ulicy Radzikowskiego, dodatkowo zapewniając połączenie tego rejonu i ulicy Conrada z przystankiem kolejowym Kraków Łobzów, co również było zgłaszane przez pasażerów. Będzie to także pierwsza od lat linia, która pojedzie na wprost z ulicy Wybickiego w Radzikowskiego.

 

  • linia 166 kursować będzie z pominięciem przystanków „Skotniki Szkoła” i „Brücknera”. Częstotliwość i godziny kursowania linii pozostaną bez zmian;

 

Linia 166 powraca na swoją starą trasę. Dzięki zmianie, pasażerowie z Sidziny pojadą do Łągiewnik kilka minut szybciej.

 

  • linia 168 kursować będzie po nowej stałej trasie z Krowodrzy Górki do przystanku „Azory” bez zmian, następnie ul. Weissa, Conrada, Chełmońskiego, Stawową do końcówki Chełmońskiego Pętla (dotychczasowa końcówka „Chełmońskiego Osiedle”). Powrót ul. Stawową, Jasnogórską, Conrada. Na nowym odcinku trasy wyznaczone zostaną następujące przystanki: „Chełmońskiego Osiedle”, „Chełmońskiego Pętla”, „Stawowa”, „Rondo Ofiar Katynia”, „Conrada”. Linia kursować będzie z częstotliwością co 20 minut we wszystkie dni tygodnia;

 

Dla linii 168 przewidziano nową funkcję, jaką jest zapewnienie bezpośredniego połączenia osiedla przy ulicy Chełmońskiego z pętlą tramwajową na Krowodrzy Górce. Pasażerowie z tego rejonu zyskają więc dojazd do bardzo ważnego punktu przesiadkowego, skąd można dostać się do najważniejszych miejsc na terenie miasta. Przy okazji, mieszkańcy Azorów w końcu będą mogli dojechać do Galerii Bronowice. Warto zaznaczyć, że dzięki utrzymaniu częstotliwości co 20 minut, udało się zapewnić skomunikowanie z linią 138. W ten sposób, na odcinku Azory - Krowodrza Górka, autobusy kursować będą przez cały dzień ze wspólną częstotliwością co 10 minut.

 

  • linia 169 kursować będzie po nowej stałej trasie z Górki Narodowej do przystanku „Kamieńskiego” bez zmian, następnie ul. Kamieńskiego, Malborską, następnie co drugi kurs ul. Sławka do Zajezdni Wola Duchacka, a co drugi kurs ul. Trybuny Ludów, Łużycką, Cechową do przystanku Piaski Wielkie. Kursy realizowane do Piasków Wielkich oznaczone zostaną numerem 469, natomiast w kierunku przeciwnym niezależnie od przystanku początkowego oznaczone będą numerem 169. Na nowym odcinku trasy wyznaczone zostaną następujące przystanki: „Makowa”, „Malborska”, „Sułkowskiego”, „Malborska Szkoła”, „Wola Duchacka”, „Karpińskiego” (tylko w kierunku Piasków Wielkich), „Nowosądecka” (tylko w kierunku Górki Narodowej), „Tuchowska”, „Bochenka n/ż”, „Łużycka n/ż”, „Piaski Wielkie” (zatrzymanie zarówno na pętli jak i na przystankach przelotowych na ul. Cechowej). Przystanek „Zajezdnia Wola Duchacka” dla wysiadających zlokalizowany zostanie przed wjazdem do zajezdni. Przystanek dla wsiadających zlokalizowany będzie po wyjeździe z zajezdni na ul. Puszkarskiej. Częstotliwość i godziny kursowania linii pozostaną bez zmian, przy czym co drugi kurs realizowany będzie do każdej z końcówek;

 

To jedna z największych niespodzianek przygotowanych zmian. Autobus 169 pojedzie co drugim kursem do Piasków Wielkich, o co od dawna postulowali mieszkańcy, a także osoby udające się do szpitala św. Rafała przy ulicy Bochenka. Jednocześnie, krakowskie MPK wciąż będzie mogło kierować do obsługi tej linii autobusy elektryczne, które co drugie kółko będą zjeżdżać na doładowywanie w zajezdni Wola Duchacka. Linie 169 i 469 uzupełnią także lukę po liniach 107 i 184 na ulicy Malborskiej.

 

  • linia 178 kursować będzie bez zmian. Dołożone zostaną dodatkowe kursy w godzinach popołudniowych, tak aby autobusy tej linii jeździły częściej od około godziny 13:00 do około 20:00. Do obsługi przez linię włączony zostanie przystanek „Cedyńska” w kierunku Pod Fortem;

 

Rozszerzenie szczytu popołudniowego na tej linii, to także realizacja wniosków zgłaszanych przez pasażerów. Istotnie, nawet w pomiarach przeprowadzonych jesienią 2014 roku można było dostrzec, że linia 178 do godziny 20:00 cieszy się sporym zainteresowaniem.

 

  • linia 184 kursować będzie po nowej stałej trasie z Prądnika Czerwonego do przystanku „Kamieńskiego” bez zmian, następnie ul. Sławka, Trybuny Ludów, Łużycką, Witosa, Halszki, następnie co drugi kurs ul. Stojałowskiego do Os. Kurdwanów, a co drugi kurs ul. Stojałowskiego, Herberta, Myślenicką, Merkuriusza Polskiego, Chałubińskiego do przystanku Swoszowice Poczta (powrót ul. Szybisko, Myślenicką). Kursy realizowane do Swoszowic Poczta oznaczone zostaną numerem 484, natomiast w kierunku przeciwnym niezależnie od przystanku początkowego oznaczone będą numerem 184. Na nowym odcinku trasy wyznaczone zostaną następujące przystanki: „Sławka n/ż”, „Zajezdnia Wola Duchacka” oraz „Myślenicka n/ż”, „Swoszowice Autostrada n/ż”, „Swoszowice Osiedle n/ż", „Swoszowice Pawilon”, „Swoszowice Sklep” (tylko w kierunku Swoszowice Poczta), „Swoszowice Poczta” i „Swoszowice” (tylko w kierunku Prądnika Czerwonego). Przystanek „Halszki” w kierunku Prądnika Czerwonego nie będzie obsługiwany przez kursy realizowane z końcówki Swoszowice Poczta. Częstotliwość i godziny kursowania linii pozostaną bez zmian, przy czym co drugi kurs realizowany będzie do każdej z końcówek;

 

Skierowanie linii 184 do Swoszowic stało się odpowiedzią na propozycję mieszkańców na przedłużenie linii 179 do tej dzielnicy Krakowa. Linia 179 cieszy się ogromnym zainteresowaniem pasażerów i dodatkowi podróżni na pewno nie poprawiliby sytuacji. Z kolei linia 184 jest najmniej obciążoną spośród linii docierających obecnie na Kurdwanów. Stąd ostatecznie, właśnie co drugi kurs tej linii pojedzie do Swoszowic, w zamian za zlikwidowaną linię 155. Przy okazji, jej trasa zostanie wyprostowana i nie będzie już obsługiwać ulicy Malborskiej. Mieszkańcy Swoszowic zyskają długo oczekiwane bezpośrednie połączenie do centrum Krakowa. Pytanie, czy ostatecznie będą zadowoleni z takiego rozwiązania, zamiast częstszych kursów dowozowych do tramwajów w Borku Fałęckim czy na Kurdwanowie? Linia 184 należy bowiem do najbardziej spóźniających się na terenie Krakowa. Czas na pewno zweryfikuje to rozwiązanie.

 

  • linia 475 - nowa linia autobusowa kursująca po następującej trasie: Borek Fałęcki - Zakopiańska, Taklińskiego, Petrażyckiego, Prażmowskiego - Sidzina. Linia kursować będzie z częstotliwością co 30 minut w godzinach szczytu w dni powszednie. Na trasie linii wyznaczone zostaną następujące przystanki: „Borek Fałęcki”, „Góra Borkowska n/ż”, „Judyma”, "Kąpielowa n/ż”, „Opatkowice Wiadukt n/ż”, „Opatkowice” (tylko w kierunku Borku Fałęckiego), „Kłuszyńska” (obecnie "Opatkowice"), „Podgaje”, „Petrażyckiego Osiedle n/ż” (obecnie "Taklińskiego n/ż"), „Libertowska n/ż” (obecnie "Sidzina Olszyny n/ż"), „Żyzna n/ż”, „Petrażyckiego n/ż”, „Nałkowskiej” oraz „Sidzina”.

 

Poprawa oferty komunikacji autobusowej z Opatkowic także jest jednym z intensywniej zgłaszanych postulatów przez mieszkańców. W tym rejonie powstają obecnie kolejne osiedla. Jednocześnie, na linię 175 z uwagi na obsługę przystanku "Smoleńskiego", nie można skierować większych autobusów. Linia 475 nie będzie już obciążona tą koniecznością. Pojedzie też najkrótszą trasą do Borku Fałęckiego.

 

Wraz z powyższymi zmianami, skorygowane zostaną nazwy wybranych przystanków autobusowych:

 

  • „Opatkowice” (tylko słupki na ul. Taklińskiego) na „Kłuszyńska”;
  • „Taklińskiego” na „Petrażyckiego Osiedle”;
  • „Sidzina Olszyny” na „Libertowska”;
  • „Chełmońskiego Osiedle” na „Chełmońskiego Pętla”;
  • "Łobzów PKP" na "Łobzów SKA".

 

Powyższe zmiany raczej nie stanowią rewolucji, lecz bardziej poprawę dotychczasowej oferty przewozowej. Na wielu osiedlach na terenie miasta, liczba kursów autobusów zwiększy się nawet dwukrotnie. Niektóre miejsca zyskają bezpośrednie połączenie do centrum Krakowa, inne dojazd do dużych węzłów przesiadkowych. Najbliższe tygodnie i miesiące pokażą, na ile powyższe zmiany okazały się być trafione i czy znów zwiększy się liczba pasażerów w pojazdach komunikacji miejskiej, tak jak to miało miejsce po ostatnich, jesiennych wzmocnieniach.

 

Na stronie Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie dostępne są schematy, prezentujące zmiany w układzie linii autobusowych w rozbiciu na trzy rejony Krakowa:

 

Komentarze  

 
+1 #6 VolferSSJ 2017-03-02 10:49
Cytuję Pitek_Antrop:
Czyli żeby wiedzieć dokąd się dojedzie trzeba czytać cały wpis na wyświetlaczu, sam nr nie wystarczy :sad:

To do tej pory było można po samym numerze linii? Powodzenia Ci życzę, zwłaszcza z takimi liniami jak 163 i (jeszcze nie tak dawno) 192.

Super, jadę do huty... i skończył na Rżące :-)
 
 
+1 #5 Pitek_Antrop 2017-03-02 06:19
Czyli żeby wiedzieć dokąd się dojedzie trzeba czytać cały wpis na wyświetlaczu, sam nr nie wystarczy :sad: Rzeczywiście udogodnienie :o
 
 
0 #4 PSMKMS 2017-02-28 07:49
Bo wszystkie przystanki skróconego wariantu zawierają się w trasie linii 102. I tak to powinno być wszędzie rozwiązane.
 
 
+2 #3 Pitek_Antrop 2017-02-28 06:58
Dlaczemu wariantowe przedłużone kursy "102" nie są oznaczone "402" jak wprowadzane równocześnie "169/469" i "184/484" ??? Bałagan w oznaczaniu zamiast choć próby unifikacji...
 
 
-1 #2 PSMKMS 2017-02-27 21:12
W tej chwili owszem tak, ale sytuacja w tej części miasta jest rozwojowa.
 
 
+5 #1 VolferSSJ 2017-02-27 21:07
Cytat:
Wzmocnienie linii 104 wynika zarówno z faktu likwidacji linii 155, jak i dalszej poprawy oferty Komunikacji Miejskiej w Krakowie zarówno na ulicy Fredry, jak i przy dojeździe do Sanktuarium Jana Pawła II. Warto pamiętać, że w tym rejonie także powstają kolejne osiedla, więc nowe kursy autobusów szybko powinny się zacząć zapełniać.
To jednak jest jakiś żart. Na chwilę obecną do obsługi 104 wystarczyłby Opel Zafira, a w najlepszym razie Vivaro.
 

Zaloguj się, aby dodawać komentarze.

Zdjęcie tygodnia

Zaloguj się

Odwiedza nas 214 gości oraz 2 użytkowników.