Aktualności

Od dziś wzmocnienia w komunikacji autobusowej

W dniu dzisiejszym w życie wprowadzone zostały wzmocnienia oferty linii autobusowych Komunikacji Miejskiej w Krakowie. Zmiany dotyczą aż 22 linii autobusowych, obsługujących przede wszystkim osiedla leżące w większym oddaleniu od centrum miasta i są pierwszym etapem planowanej w tym roku optymalizacji sieci komunikacyjnej.

 

Przypomnijmy, że wprowadzone dziś zmiany dotknęły w sumie aż 22 linie autobusowe. Uruchomionych zostało 5 nowych linii autobusowych: 116, 140, 469, 475, 484. Zmieniono trasy 9 dotychczasowych linii autobusowych: 102, 107, 122, 132, 166, 168, 169, 184, 422. Liczba kursów zwiększyła się na 11 liniach autobusowych: 102, 104, 107, 109, 120, 122, 130, 135, 168, 178, 422. Likwidacji uległy 2 linie autobusowe: 118, 155.

 

Powyższe zmiany dotyczą 8 Dzielnic na terenie Krakowa: IV Prądnik Biały, VI Bronowice, VII Zwierzyniec, VIII Dębniki, X Swoszowice, XI Podgórze Duchackie, XVII Wzgórza Krzesławickie i XVIII Nowa Huta. Do obsługi przez linie Komunikacji Miejskiej w Krakowie włączone zostały następujące obszary: rejon ulicy Kozienickiej w Skotnikach, ulica Orla na Bielanach, fragment ulicy Radzikowskiego na Azorach i Stawowej w Bronowicach. Przy okazji Dzielnica X Swoszowice po raz pierwszy uzyskała bezpośrednie połączenie ze ścisłym centrum Krakowa (linia 484, końcówka „Swoszowice Poczta”). Dzielnica ta jako ostatnia nie miała dotychczas takiego połączenia.

 

W wyniku wprowadzonych zmian, praca przewozowa na terenie miasta zwiększy się o blisko 800 tysięcy wozokilometrów w skali roku. Szacunkowy koszt zmian to ponad 6 mln złotych w skali roku. Wa ulice Krakowa po zmianach w dni robocze wyjeżdżać będzie o 11 autobusów więcej.

 

Już dziś mogliśmy zobaczyć, jaki tabor będzie kursował na poszczególnych liniach. A to nie koniec ciekawostek. Dzięki wprowadzonym zmianom, zobaczymy autobusy przegubowe na pętli "Piaski Wielkie" (linie 169, 469) oraz "Swoszowice Poczta" (linie 184, 484). Również Mobilis w dni powszednie na wybrane kursy szczytowe linii 138 będzie kierował jednego Mercedesa Conecto. Liczące 8,5 metra Autosany obsługiwać mają linie numer 122 i 422, a także 168. Mniejsze Jelcze M081MB już dziś kursowały na nowych liniach numer 116 i 140. Linia numer 102 znów w całości obsługiwana będzie przez dziesięciometrowe autobusy AMZ. W zamian jednak, dwunastometrowy AMZ będzie jeździł na jednej z brygad linii 103.

 

Najbliższy tydzień pokaże, na ile wprowadzone zmiany wpisały się w potrzeby i oczekiwania mieszkańców. Najpewniej najwięcej kontrowersji spowoduje zmiana obsługi ulicy Malborskiej oraz skrócenie linii 107. Zobaczymy, czy pasażerowie przekonają się do nowych rozwiązań.

Komentarze  

 
+1 #3 Ruppert 2017-03-05 22:14
A gdzie zdjęcia 484 w Swoszowicach? Na duży plus również przeguby w dni świąteczne.
 
 
0 #2 Ostry 2017-03-05 21:24
Jeśli chodzi o linię 102 to naprawdę mocno się zdziwiłem. Dziś (05.03) pojechałem nową trasą i na Bielany dojechało oprócz mnie 10 osób, a z poprotem z Bielan 5 osób, na Bielany Cmentarz wsiadły 2 osoby, na Obserwatorium 1. Wygląda na to, że przedłużenie tej linii do Bielan to strzał w 10. Przyjęła sie od razu.
 
 
+5 #1 yabol428 2017-03-05 17:53
Wszystko bardzo pięknie. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, dlaczego linie de facto okrężne (obecnie 140 i 168, w przeszłości dotyczyło to m. in. 137) mają rozpisane oddzielne rozkłady w obu kierunkach. Przecież przystanki "Radzikowskiego Osiedle" i "Chełmońskiego Pętla" w praktyce nie są końcowymi dla tych linii, ponieważ pasażerowie nie muszą na nich opuszczać pojazdu, mogą przejechać przez nie tranzytem. Jest jakiś powód, dla którego w Krakowie trasę linii okrężnych dzieli się na dwie części, choć w wielu innych miastach miałyby tylko jedną trasę w jednym kierunku?
 

Zaloguj się, aby dodawać komentarze.

Zdjęcie tygodnia

Zaloguj się

Odwiedza nas 212 gości oraz 2 użytkowników.