Aktualności
Ruszają kasacje taboru tramwajowego
- Kategoria: Aktualności
- Opublikowano: środa, 03, czerwiec 2020 21:00
- PSMKMS
- Odsłony: 1630
Na stronie internetowej krakowskiego MPK pojawiły się zmiany w ilostanie taboru tramwajowego. Wygląda więc na to, że ruszyły pierwsze kasacje tramwajów wiedeńskich, w związku z planem wprowadzenia do ruchu wagonów Stadler Tango Lajkonik. W ostatnich dniach dokonano też przełączeń wagonów pomiędzy niektórymi składami E1+c3 i 2x105Na.
W tym roku do ruchu powinno zostać wprowadzone 50 nowych wagonów tramwajowych Stadler Tango Lajkonik. Jednocześnie eksploatację zakończy część składów E1+c3 oraz 2x105Na, przy czym z ruchu wycofanych będzie więcej pociągów wiedeńskich niż polskiej produkcji. Na razie w Krakowie przebywają trzy wagony Stadler Tango Lajkonik numer RY825, RY826 i HY840. W Siedlcach trwa montaż kolejnych tramwajów dla Krakowa.
Cały czas czekamy na debiut liniowy pierwszego wagonu Stadler Tango Lajkonik na ulicach naszego miasta. Ograniczenia w ofercie przewozowej, wprowadzone w związku z trwającą epidemią wirusa SARS-CoV-2, pozwoliły jednak na rozpoczęcie wycofywania z eksploatacji pierwszych pociągów E1+c3. Ze spisu taboru publikowanego tutaj wynika, że ze stanu zdjęte zostały 2 składy E1+c3 w zajezdni Nowa Huta oraz 1 skład E1+c3 w zajezdni Podgórze. Najpewniej są to pociągi: HW105+HB505, HW107+HB507 i RW112+RB512.
Na tym nie koniec zmian. Z zajezdni Podgórze do zajezdni Nowa Huta przeniesiony został skład 2x105Na - RZ207+RZ208. Dodatkowo, dokonano przełączenia wagonów w wybranych składach. Pojawiły się nowe pociągi 2x105Na: HZ252+HZ260, HZ258+HZ254 oraz E1+c3: RW111+RB537, RW134+RB554, RW137+RB511 i RW159+RB534. Zmiany te mają najpewniej na celu ujednolicenie wagonów w składach pod względem ich stanu, tak aby razem kursowały te wozy, które planuje się pozostawić, jak również te które przewidywane są do kasacji.
To niemal na pewno dopiero początek poważnych zmian taborowych, jakie czekają nas w najbliższym czasie. Niemniej, ich efektem będzie wycofanie z ruchu znacznej liczby pociągów E1+c3 oraz części składów 2x105Na. W zamian, na krakowskich ulicach pojawi się 50 nowoczesnych wagonów Stadler Tango Lajkonik.