Budowa drogi S7 na odcinku Węzeł Rybitwy - Węzeł Igołomska

W 2010 roku oddano do użytku pierwszy odcinek tak zwanej Wschodniej Obwodnicy Krakowa, nazywanej również roboczo Trasą Nowohucką. Fragment drogi ekspresowej S7, bo o nim mowa, połączył węzeł "Bieżanowski" z węzłem "Rybitwy". O szybkim rozpoczęciu budowy kolejnego odcinka tej trasy, prowadzącego do ulicy Igołomskiej, mówiło się już w 2010 roku. W rezultacie jednak, pierwsze prace rozpoczęły się dopiero w 2014 roku.

Czytaj więcej...

Przebudowa ciągu ulicy Mogilskiej i alei Jana Pawła II

Z początkiem 2014 roku rozpoczęła się przygotowywana od dłuższego czasu przebudowa ulicy Mogilskiej i alei Jana Pawła II na odcinku od ronda Mogilskiego do placu Centralnego. W ramach inwestycji wymieniona ma być cała infrastruktura torowa, a także nawierzchnia jezdni i chodników. Powstanie również nowy przystanek tramwajowy, a także podłączona zostanie ulica Lema do skrzyżowania ulicy Mogilskiej, Meissnera i alei Jana Pawła II.

Czytaj więcej...

Budowa linii tramwajowej Lipska - Wielicka

Kraków od ponad dekady bardzo intensywnie inwestuje w rozwój sieci tramwajowej. W żadnym innym polskim mieście w tym samym czasie nie powstało tyle nowych tras, co u nas. Tylko w ostatnich trzech latach zrealizowano linie do Małego Płaszowa i na Czerwone Maki. Teraz władze miasta przymierzają się do rozpoczęcia budowy niezwykle ważnego łącznika torowego, pomiędzy ulicą Wielicką i Lipską.

Czytaj więcej...

Budowa Centrum Kongresowego przy Rondzie Grunwaldzkim

Kraków od ponad dwóch dekad stara się nadrobić zaległości w miejskiej infrastrukturze. Dotychczas jednak wszelkie działania władz miasta skupiały się przede wszystkim na infrastrukturze transportowej. W końcu jednak zaczęły także powstawać inne obiekty. Mamy już stadion miejski, nawet nie jeden. W Czyżynach powstaje Hala Widowiskowo-Sportowa. Nadszedł w końcu czas na budowę Centrum Kongresowego, które powstaje niemal w samym centrum Krakowa, tuż przy Rondzie Grunwaldzkim.

Czytaj więcej...

Budowa Hali Widowiskowo-Sportowej w Czyżynach

30 maja 2011 roku w Czyżynach przy ulicy Stanisława Lema rozpoczęła się budowa Hali Widowiskowo-Sportowej. Obiekt użyteczności publicznej jest jednym z tych, na które Kraków czeka od dawna. Są spore szanse, że dzięki tej inwestycji nasze miasto w końcu przestaną omijać duże imprezy sportowe czy kulturalne.

Czytaj więcej...

Estakada na ulicy Jasnogórskiej

Niemal rok trwała budowa nowej estakady w ciągu ulicy Jasnogórskiej. Konstrukcja powstała w ramach podłączania Galerii Bronowice do układu drogowego. Nowe centrum handlowe budowane jest pomiędzy ulicą Sosnowiecką i Stawową.

Czytaj więcej...

Budowa linii tramwajowej na Kampus UJ

18 listopada 2010 roku na dopiero co zbudowanej pętli tramwajowo-autobusowej "Mały Płaszów" podpisana została umowa na budowę kolejnej linii tramwajowej w Krakowie, prowadzącej ze skrzyżowania ulicy Brożka, Kapelanka i Grota-Roweckiego na Ruczaj i Kampus UJ. Inwestycję tę, podobnie jak tramwaj na Płaszów, zrealizuje konsorcjum firm z ZUE S.A. na czele.

Czytaj więcej...

Przebudowa Ronda Ofiar Katynia

W niedzielę 23 października 2011 roku zakończyły się najważniejsze prace budowlane na przebudowywanym od półtora roku rondzie Ofiar Katynia. Cały węzeł miał być oddany do użytku pod koniec ubiegłego roku. Roboty, z bardzo wielu przyczyn, jednak się przedłużyły. Niemniej, efekt końcowy jest niesamowity. Zapraszam do oglądnięcia relacji z prób obciążeniowych jednego z największych miejskich węzłów drogowych w naszym kraju.

Czytaj więcej...

Budowa ciągu ulic Surzyckiego, Rybitwy, Botewa, Śliwiaka i drogi S-7

Równolegle z budową linii tramwajowej na Płaszów, ulicy Kuklińskiego oraz modernizacji ulicy Lipskiej, prowadzone były jeszcze dwie inwestycje drogowe. Władze Krakowa przebudowywały ciąg ulic Surzyckiego, Rybitwy i Botewa wraz z budową ich przedłużenia, czyli ulicą Śliwiaka. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zrealizowała natomiast pierwszy odcinek wschodniej obwodnicy Krakowa, czyli drogi S-7, łączącej autostradę A4 z ulicą Śliwiaka.

Czytaj więcej...

Budowa linii tramwajowej na Mały Płaszów

20 stycznia 2010 roku w siedzibie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. w Krakowie została podpisana umowa na budowę nowej linii tramwajowej z Ronda Grzegórzeckiego do pętli przy ulicy Golikówka. Inwestycję wartą prawie 155 mln złotych w ciągu 15 miesięcy zrealizować miało konsorcjum firm z ZUE na czele. Poza torowiskiem o długości 4,2km, wykonana została dwujezdniowa ulica Kuklińskiego łącząca ulicę Klimeckiego z ulicą Lipską, estakada w ciągu alei Powstańców Wielkopolskich i ulicy Nowohuckiej, a także przesiadkowy dworzec tramwajowo-autobusowy na pętli w Płaszowie.

Czytaj więcej...

Budowa tunelu tramwajowego pod Dworcem Głównym w Krakowie

11 grudnia 2008 roku zakończyła się budowa tunelu tramwajowego pod Dworcem Głównym w Krakowie, łączącego Rondo Mogilskie z Politechniką. Po 34 latach od rozpoczęcia prac, pierwsi pasażerowie mogli w końcu przejechać tramwajem liczący 1538 metrów podziemny obiekt. Na świecie tego typu konstrukcje są normą, w Polsce dopiero zaczynają być budowane. Jak powstawał najdłuższy tunel tramwajowy i jednocześnie jeden z najdłuższych obiektów tunelowych w naszym kraju?? Zapraszam na relację z budowy. 

Czytaj więcej...

Przebudowa Ronda Mogilskiego

Rondo Mogilskie jest jednym z najważniejszych węzłów drogowych w Krakowie. W tym miejscu zbiega się aż pięć ważnych arterii komunikacyjnych. Istniejące rozwiązania od dawna nie spełniają swoich funkcji, do codzienności przeszły już korki na drogach dojazdowych. Również stan infrastruktury pozostawia wiele do życzenia.

Czytaj więcej...

Budowa linii tramwajowej na Kurdwanów

1 października 2000 roku  oddano do użytku liczącą 3050 metrów trasę tramwajową od ulicy Wielickiej do pętli na osiedlu Kurdwanów. Mieszkańcy jednej z największych dzielnic Krakowa dosłownie z dnia na dzień przesiedli się ze stojących w korkach zdezelowanych autobusów do nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów, korzystających z wydzielonego torowiska. Zapraszam do oglądnięcia galerii zdjęć z budowy pierwszej trasy tramwajowej w Krakowie po 1989 roku.

Czytaj więcej...

Most Lajkonik

W 1998 roku w Krakowie doszło do czegoś, co wciąż może służyć za wzór nieszablonowego i nowatorskiego myślenia ówczesnych władz Krakowa i ludzi odpowiedzialnych za organizację ruchu w mieście. Na rok ten zaplanowano remont mostu Dębnickiego, który nawet dziś uważany jest za jedną z najważniejszych przepraw drogowych przez Wisłę w Krakowie. Obiekt trzeba było zamknąć na wiele miesięcy, co skutkowałoby całkowitym paraliżem miasta. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na pomysł niezwykły. Do Krakowa sprowadzono tymczasowy most wojskowy, który pozostał w naszym mieście przez kolejne kilka lat.

Czytaj więcej...

Zdjęcie tygodnia

Zaloguj się

Odwiedza nas 292 gości oraz 0 użytkowników.