Tramwaje historyczne w Krakowie

T4+B4 - 127+527

W 1989 roku MPK Kraków nawiązało ścisłą współpracę z zakładem komunikacji miejskiej w Norymberdze. W jej wyniku dokonano zakupu kilkudziesięciu wycofanych tam z ruchu wozów tramwajowych silnikowych i doczepnych. Wagony początkowo miały być eksploatowane do śmierci technicznej i zastępowane kolejnymi. Jednakże ich dobry stan, mimo wieku, oraz zastosowanie w nich wielu nowoczesnych rozwiązań spowodowało, że MPK włączyło je w normalny obieg naprawczy. Po Krakowie kursowały prawie 13 lat. Do samego końca ostały się składy: 110+510, 116+516, 124+524, 127+527, które zakończyły swoją służbę 29 grudnia 2002 roku, gdy po raz ostatni obsługiwały linię numer 21.

 

Do celów muzealnych zachowano jeden skład T4+B4 numer 127+527. W 2003 w trakcie wakacji grupa miłośników odnowiła w obu wozach wnętrze. W październiku 2003 roku, dzięki staraniom kierownictwa zajezdni w Nowej Hucie, udało się pomalować oba wagony w barwy krakowskie.

 

Dane techniczne
Typ T4 B4
Rodzaj wagonu silnikowy doczepny
Producent - część mechaniczna MAN MAN
Producent - część elektryczna SSW - - -
Lata produkcji 1958 - 1960 ( dotyczy krakowskich wagonów )
Szerokość toru [mm] 1435
Długość całkowita [mm] 14100
Masa własna [t] 16,4 10,8
Liczba miejsc siedzących 29 31
Liczba miejsc stojących: 67 110
Liczba osi 4
Liczba silników 2 0
Moc godz. silników [kW] 2x95 0

Skład T4+B4 - 1...
Skład T4+B4 - 1...
Skład T4+B4 - 1...
W sierpniu 2006...

Zaloguj się, aby dodawać komentarze.

Zdjęcie tygodnia

Zaloguj się

Odwiedza nas 232 gości oraz 2 użytkowników.