Tramwaje historyczne w Krakowie

102Na - 210

Wagony typu 102Na były następcami wozów 102N. Kraków od 1970  do roku 1973 otrzymał 58 stodwójek. W 1983 roku ściągnięte zostało 5 kolejnych wagonów tego typu z Gorzowa Wielkopolskiego, a w 1988 roku w zamian za stopiątki, sprowadzono z Gdańska ponad czterdzieści 102Na.

 

Stodwójki królowały na większości linii tramwajowych jeszcze do początku lat 90-tych. Później rozpoczęły się ich stopniowe kasacje. W drugiej połowie lat 90-tych skreślono ze stanu większość pojazdów tego typu. Ostatnie kilka sztuk doczekało XXI wieku. Na kilka tygodni przed zakończeniem ich eksploatacji w Krakowie, staraniem kierownictwa zajezdni w Nowej Hucie, oraz miłośników komunikacji miejskiej, ostatni wagon 102Na numer 210 otrzymał nowe malowanie pudła oraz wnętrza, zbliżone do oryginalnego. Przez całą jesień 2001 roku, na pożegnanie, kursował on na linii numer 15. Pasażerowie podczas jazdy, mogli oglądnąć umieszczoną na podsufitkach galerię fotografii stodwójek z ostatnich lat eksploatacji.

 

30 listopada był ostatnim dniem kursowania wagonów typu 102Na w Krakowie. Po ponad trzydziestu latach eksploatacji, wóz numer 210, notabene najstarszy wagon tego typu w Polsce ( numer fabryczny 45 ), zakończył swoją pracę w krakowskim MPK i został przekwalifikowany na tramwaj muzealny.

Ostatnie tygodn...
Tuż przed ostat...
Wóz 102Na - 210...

Zaloguj się, aby dodawać komentarze.

Zdjęcie tygodnia

Zaloguj się

Odwiedza nas 225 gości oraz 2 użytkowników.