Prezentacja tramwaju Moderus Gamma

Pod koniec listopada 2016 roku w Poznaniu zaprezentowany został pierwszy w pełni niskopodłogowy tramwaj wyprodukowany przez firmę Modertans. Moderus Gamma jest pojazdem, obok którego zdecydowanie nie da się przejść obojętnie.

 

Czytaj więcej...

Tabor tramwajowy

Poznań jest jednym z najważniejszych miast położonych w zachodniej części naszego kraju. Obecnie stolica województwa Wielkopolskiego, ważny ośrodek przemysłowy oraz akademicki, znaczenia zaczął nabierać w dziewiętnastym wieku. Nie dziwi więc fakt, że już w 1880 roku na ulicach Poznania pojawiły się pierwsze tramwaje.

Czytaj więcej...

Zajezdnie tramwajowe

Pierwsze tramwaje konne wyjechały na ulice Poznania w 1880 roku. Wraz z infrastrukturą torową zaczęło również powstawać zaplecze techniczne, służące zarówno do nocowania pojazdów, jak i ich bieżącej naprawy. Przez 135 lat historii poznańskiej komunikacji, w mieście funkcjonowało 5 zajezdni tramwajowych, z czego trzy są czynne do chwili obecnej.

Czytaj więcej...

Inwestycje komunikacyjne na EURO

Wejście naszego kraju do Unii Europejskiej w dniu 1 maja 2004 roku otworzyło przed polskimi miastami dostęp do szerokiego strumienia środków finansowych na realizację inwestycji komunikacyjnych. Dzięki temu, po latach zastoju, nagle ruszyły inwestycje w szeroko rozumianą infrastrukturę transportową, w tym również w budowę linii tramwajowych. Kraków dzięki unijnym środkom zbudował nowe trasy tramwajowe, a także wyremontował istniejące. Podobnie dzieje się w innych polskich miastach. Do tego grona można również zaliczyć Poznań.

Czytaj więcej...

Pętle tramwajowe

Poznań przez dziesięciolecia borykał się z problemem braku wystarczającego miejsca do garażowania taboru tramwajowego w zajezdniach. Stąd, wiele wagonów pozostawianych było na noc wzdłuż ulic lub na pętlach tramwajowych. Z tego względu, starano się budować pętle z rozmachem i ciekawymi rozwiązaniami technologicznymi. Wiele z nich powinno się uznać za wzorcowe dla innych miast w Polsce.

Czytaj więcej...

Przedłużenie PST do Dworca Głównego

W 2013 roku w ramach artykułu o inwestycjach komunikacyjnych realizowanych w Poznaniu na turniej EURO 2012 opisywałem między innymi powstające przedłużenie trasy PST do kolejowego Dworca Głównego. Trasa ta ostatecznie została oddana do eksploatacji jesienią 2013 roku.

Czytaj więcej...

Nieczynne torowiska

Poznańska sieć tramwajowa przez 135 lat funkcjonowania podlegała wielu przeobrażeniom. Zazwyczaj był to rozwój, w ramach którego tory tramwajowe docierały do kolejnych osiedli. Zdarzały się jednak likwidacje niektórych odcinków, a pozostawione w ulicach tory w wielu miejscach można odnaleźć do dnia dzisiejszego.

Czytaj więcej...

Zdjęcie tygodnia

Zaloguj się

Odwiedza nas 161 gości oraz 2 użytkowników.