Superkondensatory w akcji

W sierpniu 2015 roku na kilka dni warszawska sieć tramwajowa podzielona została na dwie części. Wszystko z powodu prowadzonych prac torowych w ulicy Grójeckiej. Tramwaje od strony centrum zawracały na pętli przy placu Narutowicza, natomiast odcięty odcinek obsługiwały wagony PESA 128N.

 

Obecność najnowszych tramwajów na odciętym fragmencie warszawskiej sieci tramwajowej nie była przypadkowa. Dwukierunkowe pojazdy obsługiwały bowiem zastępczą linię tramwajową numer 79, kursującą z dworca P+R Aleja Krakowska do przystanku „Hale Banacha”, gdzie na kilka dni zainstalowano nakładkową przejazdówkę torową, która umożliwia przejazd z jednego toru na drugi. Co ciekawe jednak, nad przejazdówką zabrakło sieci trakcyjnej. W zamian zdecydowano się przetestować zasilanie pociągów tramwajowych z superkondensatorów, w które wyposażone są wagony firmy PESA. Rozwiązanie to umożliwia przejazd krótkiego odcinka, na przykład do zjechania z izolatora lub przeprowadzenia manewrów po torze bez sieci trakcyjnej, bez konieczności zapewnienia zewnętrznego źródła zasilania dla wagonu tramwajowego. W takiej sytuacji pojazd napędzany jest tylko przez jeden z silników i może poruszać się z prędkością około 5-7 km/h.

 

Interesujący jest również fakt, że prowadzący tramwaj nie może samodzielnie naładować superkondensatorów. Operację tę przez cały okres prowadzenia prac wykonywał przedstawiciel producenta, który asystował przy wszystkich zmianach kierunku. Poniżej przedstawiamy kilka zdjęć z przejazdu z jednego toru na drugi bez sieci trakcyjnej.

 

PSMKMS & Impuls

Wagon 128N - 36...
Przejazd przez ...
Wagon 128N - 36...

Zaloguj się, aby dodawać komentarze.

Zdjęcie tygodnia

Zaloguj się

Odwiedza nas 261 gości oraz 2 użytkowników.