Protram Wrocław

W latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku w wyniku przekształceń Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego we Wrocławiu doszło do wydzielenia Zakładu Napraw Tramwajów, na bazie której powstała firma Remonty i Modernizacja Tramwajów Protram Wrocław Sp. z o.o. Przez pierwszą dekadę obecnego wieku był to jeden z czołowych zakładów remontujących tabor tramwajowy w naszym kraju. Niestety, ostatnie lata to gorszy czas dla wrocławskiej firmy.

Czytaj więcej...

Tramwaje niskopodłogowe w mieście

Jednym ze skutków przemian gospodarczych w naszym kraju, zapoczątkowanych w 1989 roku, był kompletny zastój w wymianie taboru tramwajowego w polskich przedsiębiorstwach komunikacyjnych. W latach dziewięćdziesiątych jedynie Warszawa względnie regularnie wymieniała wyeksploatowane pojazdy na nowe. W pozostałych miastach braki taborowe starano się łatać, sprowadzają z Zachodu używane pojazdy. Dopiero początek XXI wieku przyniósł zdecydowane zwiększenie "ruchu w interesie". Wejście Polski do Unii Europejskiej i wiążące się z tym możliwości uzyskania dofinansowania do inwestycji transportowych sprawiły, że od kilku lat kolejne miasta decydują się na zakup nowych, niskopodłogowych tramwajów.

Czytaj więcej...

Nowe trasy tramwajowe

Wrocław nie od dziś nazywany jest "miastem wiecznych objazdów". Inne powiedzenie głosi, że w mieście tym nie ma czegoś takiego, jak stały układ linii tramwajowych. Zawsze jakiś fragment sieci jest zamknięty i nigdy wszystkie linie tramwajowe nie kursują po swoich stałych trasach. Boom remontowy trwa w stolicy Dolnego Śląska od wielkiej powodzi w 1997 roku, gdy woda z Odry zalała całe miasto. Po tamtych tragicznych wydarzeniach pozostało już jednak niewiele śladów, a Wrocław z każdym rokiem odnawia swoją infrastrukturę komunikacyjną.

Czytaj więcej...

Reorganizacja zajezdni

We Wrocławiu ruszyła reorganizacja zajezdni mająca na celu ograniczenie kosztów utrzymania zaplecza tramwajowego. Spośród czynnych obecnie czterech zajezdni, już niedługo w stolicy Dolnego Śląska pozostaną tylko trzy. Do likwidacji pójść ma zajezdnia Dąbie. Stacjonujące tu tramwaje będą musiały pomieścić się w pozostałych zajezdniach.

Czytaj więcej...

Zdjęcie tygodnia

Zaloguj się

Odwiedza nas 194 gości oraz 2 użytkowników.