Tramwaje w Krakowie

105Nb

W czerwcu 1988 roku w ramach ciągłego unowocześniania tramwajów typu 105Na chorzowski Konstal wyprodukował prototypowy egzemplarz wagonu, który oznaczono symbolem 105Nb (numer fabryczny 2552). Zastosowano w nim po raz pierwszy większą kabinę motorniczego, dwa okna służące jako wyjścia ewakuacyjne, inne podwieszenie sprzęgów oraz małe klapy w dachu.
Wagon skierowany został do pracy w MPK Kraków, gdzie otrzymał numer 934. Połączono go w skład z wozem 105Na numer 935. W 2000 roku oba tramwaje przeniesione zostały do zajezdni w Nowej Hucie, gdzie zmieniono im numery na 374+375. Jesienią 2004 roku skład przeszedł naprawę główną w Stacji Obsługi i Remontów.
W latach 1992 - 1993 Konstal wyprodukował kolejne kilka sztuk pojazdów oznaczonych symbolem 105Nb. W stosunku do prototypowego egzemplarza modernizacja obejmowała zdecydowanie więcej elementów. Z tego względu nowsze 105Nb w znacznym stopniu różnią się od wagonu z 1988 roku. 

 

Dane techniczne
Typ 105Nb - prototyp dla Krakowa
Rodzaj wagonu Silnikowy
Producent "Konstal" w Chorzowie
Lata produkcji 1988
Szerokość toru [mm] 1435
Długość całkowita [mm] 13500
Masa własna [t] 16,8
Liczba miejsc siedzących 16
Liczba miejsc stojących: 125
Liczba osi 4
Liczba silników 4
Moc godz. silników [kW] 4x41,5
Prędkość maksymalna [km/h] 70

Skład 105Nb+105...

Komentarze  

 
+2 #2 PSMKMS 2013-08-15 19:09
Już jest jedno ;P
 
 
+1 #1 Marcin 2013-08-14 13:03
Skąd tu się wzięły wszystkie zdjęcia z działu Konstal 105Na ?
 

Zaloguj się, aby dodawać komentarze.

Zdjęcie tygodnia

Zaloguj się

Odwiedza nas 242 gości oraz 2 użytkowników.