/** */

Aktualności

Linia 23 po raz drugi wyjechała w trakcie tegorocznych wakacji

Dzisiaj po raz drugi i jednocześnie ostatni w ramach tegorocznego sezonu Krakowskiej Linii Muzealnej, poza linią 0, można było odbyć podróż historycznymi wagonami tramwajowymi na specjalnie uruchomionej linii 23. Tym razem do jej obsługi skierowano zarówno trójskład złożony z przedwojennych wozów SN2 i PN2, jak i znacznie młodszy zestaw 2x105N.

 

Pierwszy raz linią 23 na historycznej trasie z Nowego Bieżanowa do Borku Fałęckiego można było odbyć podróż w trakcie tegorocznych wakacji w dniu 2 lipca. Nieco ponad miesiąc później, ponownie powróciła ona na krakowskie ulice. Tym razem do jej obsługi skierowano trójskład złożony z historycznych przedwojennych wagonów: SN2+PN2+PN2 - 87+530+524. Oprócz niego, na linię 23 wysłano znacznie młodszy, ale cieszący się nie mniejszym zainteresowaniem skład 2x105Na - 271+266.

 

Warto przypomnieć, że tramwaje linii 23, zmierzające w kierunku Nowego Bieżanowa, wszystkimi kursami ponownie przejeżdżały przez teren zajezdni Podgórze. Dzięki temu, wszyscy pasażerowie z okien zabytkowych pojazdów mogli zobaczyć miejsce, w którym garażowane i naprawiane są krakowskie wagony tramwajowe.

 

Oprócz linii 23, dziś nie zabrakło oczywiście linii numer 0. Tym razem do jej obsługi skierowano skład T4+B4 - 127+527.

Skład T4+B4 - 1...
Skład SN2+PN2+P...
Skład 105N - 27...

Na koniec warto wspomnieć, że tym razem rozstajemy się z Krakowską Linią Muzealną tylko na dwa dni. Już w najbliższy wtorek 15 sierpnia powróci ona na krakowskie ulice. Tym razem do jej obsługi skierowany zostanie najstarszy krakowski skład tramwajowy: SN1+PN3 - 37+555. Na tym jednak nie koniec. Uruchomiona zostanie bowiem specjalna linia autobusowa M, obsługiwana taborem zabytkowym, kursująca po następującej trasie: Cichy Kącik – Igrców – Piastowska – aleja Focha – aleja Krasińskiego – Kościuszki – Senatorska – Salwator. Linia funkcjonować będzie w godzinach 10:30 – 17:45. Do jej obsługi wysłane zostaną dwa historyczne mikrobusy: Nysa N59M (czerwona) oraz Nysa M522 (zielona). Z tego względu, wejście do pojazdów będzie możliwe tylko na przystankach początkowych. Przejazd wszystkimi liniami obsługiwanymi historycznym taborem tradycyjnie będzie odbywał się według cennika obowiązującego w Komunikacji Miejskiej w Krakowie.

Zaloguj się, aby dodawać komentarze.

Zdjęcie tygodnia

Zaloguj się

Odwiedza nas 359 gości oraz 0 użytkowników.