Aktualności
Trzy debiuty i dostawa nowych Stadlerów Tango Lajkonik II
- Kategoria: Aktualności
- Opublikowano: wtorek, 05, wrzesień 2023 21:31
- PSMKMS
- Odsłony: 1058
Po raz kolejny miała miejsce dłuższa przerwa w dostawach i wprowadzaniu do ruchu wagonów Stadler Tango Lajkonik II. Sytuacja ruszyła jednak z miejsca wczoraj. Na ulicach miasta debiutowały bowiem aż trzy nowe tramwaje. Dzisiaj natomiast do Krakowa przybył transport z 53. niskopodłogowym pojazdem. Dodatkowo, jeden z Lajkoników zdobył kolejną linię.
Przypomnijmy, że poprzednie debiuty nowych tramwajów miały miejsce w dniu 25 sierpnia. Wówczas na ulicach naszego miasta po raz pierwszy pojawiły się wozy numer HY721 i HY740. Dzień wcześniej przyjechał do Krakowa 52. Stadler Tango Lajkonik II numer RY889. Na kolejne nowości trzeba było czekać aż do przywrócenia szkolnych rozkładów jazdy w dniu 4 września. W tym samym dniu uruchomiono trasę tramwajową do Górki Narodowej. W takiej sytuacji dodatkowy tabor był na pewno oczekiwany.
W rezultacie, wczoraj na linii 22 debiutował wóz numer HY741. Wóz HY742 prawdopodobnie rano był przeznaczony do obsługi linii 14, ale ostatecznie nie woził pasażerów. Popołudniu pojawił się natomiast na linii 18. Dodatkowo, zajezdnia Podgórze po raz pierwszy wypuściła wagon numer RY882. Debiutował on na linii 24. Dzisiaj natomiast do zajezdni Nowa Huta dotarła laweta z wagonem numer HY724. To 53. Stadler Tango Lajkonik II, jaki dotarł do naszego miasta.
Uwzględniając powyższe, obecnie w Krakowie są już 53 z 60 zamówionych nowych tramwajów, w tym 39 wagonów dla zajezdni Nowa Huta, oznaczonych numerami od HY701 do HY721, HY724 i od HY727 do HY742 i HY744 oraz 14 wagonów dla zajezdni Podgórze, oznaczonych numerami od RY875 do RY882 i od RY884 do RY889. Spośród wszystkich wagonów, 49 jest odebrane i kursuje na linii, natomiast 4 wozy oczekują na wprowadzenie do liniowej eksploatacji. W tej chwili są to następujące pojazdy: HY724, HY744, RY879 i RY889.
Po wczorajszym zamieszaniu w rozdziale taboru, dzisiaj zapanował większy porządek. Z linii 18 zniknęły wszystkie PESY 2014N. Skierowano je ponownie do obsługi linii 52. W zamian na linii 18 powróciły wozy 32-metrowe. Dwa Krakowiaki zabrano też z linii 50 (pozostały 2 wozy tego typu na tej linii), kierujące je na linię 24. Dodatkowo, zwiększono udział wagonów 32-metrowych w ruchu. Dzięki temu, dziś już wszystkie brygady linii 8 były obsługiwane przez dłuższy tabor. Na koniec jeszcze jedna nowość. Wóz numer HY720 zagościł bowiem na linii 44. Pozostałe brygady tej szczytowej linii obsługują natomiast składy wiedeńskie.