Aktualności
Historyczne autobusy kursowały na linii 584
- Kategoria: Aktualności
- Opublikowano: niedziela, 10, wrzesień 2023 21:00
- PSMKMS
- Odsłony: 562
Dzisiaj po raz ostatni w ramach tegorocznego sezonu Krakowskiej Linii Muzealnej na ulice naszego miasta wyjechały historyczne autobusy. Tym razem skierowano je do obsługi specjalnie uruchomionej linii 584, kursującej z Podgórza SKA na Prądnik Czerwony. Oprócz nich, na linii 0 pojawił się nietypowy skład K+ND - 437+436, złożony z wagonów pochodzących z Warszawy i Poznania.
Trwa ostatni miesiąc funkcjonowania Krakowskiej Linii Muzealnej w tym roku. W drugą niedzielę września wszyscy chętni mogli odbyć podróż na linii 0 nietypowym składem, złożonym z warszawskiego wagonu K numer 437, który został odnowiony w Krakowie oraz z doczepy N numer 436, wypożyczonej z Poznania.
Na tym jednak nie koniec atrakcji. Po raz ostatni w tym roku na krakowskie ulice wyjechały bowiem historyczne autobusy. Tym razem skierowano je na specjalnie uruchomioną w tym celu linię 584, kursującą z dworca Podgórze SKA na Prądnik Czerwony przez ulicę Starowiślną, Rondo Grzegórzeckie i Rondo Mogilskie. Linia funkcjonowała w godzinach od 11:00 do 18:00 z częstotliwością co 30 minut. Do jej obsługi skierowano następujące historyczne autobusy: Scania 113ALB numer 38030, Jelcz 120M numer BF304, Scania 113CLL numer PS001 oraz Ikarus 280 numer 34260.
Przed nami jeszcze dwie niedziele funkcjonowania Krakowskiej Linii Muzealnej w tym roku. Już za tydzień szykują się dodatkowe atrakcje. Krakowskie MPK organizuje bowiem w dniu 17 września w ramach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu paradę historycznych i współczesnych tramwajów. Wyjedzie ona o godzinie 11:00 z zajezdni Podgórze i ulicami: Dietla, św. Gertrudy, Westerplatte, Lubicz, Mogilską, aleją Jana Pawła II i aleją Solidarności dotrze do zajezdni Nowa Huta. O wydarzeniu tym od soboty 9 września informuje specjalny skład "reklamowy", złożony z wagonu typu N numer 20 oraz lory numer 1031, który kursuje w godzinach popołudniowych ulicami Krakowa, odwiedzając w tym czasie nie tylko Pierwszą Obwodnicę, ale również Stare Podgórze i Nową Hutę.