Aktualności
Powrót tramwajów do przystanku Jarzębiny coraz bliżej
- Kategoria: Aktualności
- Opublikowano: piątek, 16, sierpień 2024 21:00
- PSMKMS
- Odsłony: 1538
Cały czas prowadzone są intensywne prace w celu przywrócenia komunikacji tramwajowej w rejonie Wzgórz Krzesławickich. W ostatnich tygodniach ułożono torowisko na kolejnych odcinkach. I chociaż przejazd przez ulicę Darwina nie zostanie udostępniony z początkiem września, wznowienie ruchu tramwajów do przystanku Jarzębiny przed tegorocznym 1 listopada zaczyna być coraz bardziej realne.
Po oddaniu pierwszego odcinka torowiska, łączącego trasę wzdłuż ulicy Kocmyrzowskiej z torowiskiem od strony ulicy Łowińskiego, wraz z wiaduktem tramwajowym koło Grodzkiego Urzędu Pracy, wykonawca przystąpił do intensywnych prac związanych z realizacją torowiska tramwajowego w kierunku Wzgórz Krzesławickich. W ostatnich miesiącach skupiono się przede wszystkim na realizacji dwóch pozostałych wiaduktów nad przyszłą drogą ekspresową i linią kolejową oraz łącznika torowego pomiędzy nimi. Dzięki temu, obecnie na tym odcinku są już położone wszystkie szyny. Zamontowano też rozjazdy od strony Wzgórz Krzesławickich. Trwa montaż szyn na wiadukcie nad drogą ekspresową. Za wiaduktem torowisko na łuku będzie położone na podkładach strunobetonowych. Około 100 metrów przed wiaduktem nad linią kolejową tory będą zabudowane w prefabrykowanych płytach monolitycznych.
Jeszcze wiele do zrobienia pozostało w rejonie planowanego przejazdu przez ulicę Darwina. Dlatego nie zostanie ona udostępniona wraz z początkiem września, tak jak pierwotnie zakładano. W tym rejonie cały czas trwają prace przy wykonaniu podtorza. Dopiero po ich zakończeniu, będzie można przystąpić do układania prefabrykowanych płyt monolitycznych. W nowym układzie ulica będzie przesunięta w kierunku północnym, aby zniwelować różnice wysokości. Torowisko poprowadzone zostanie bowiem wyżej, niż w starym rozwiązaniu.
Na dalszym odcinku w kierunku pętli Wzgórza Krzesławickie torowisko zabudowane będzie już w klasycznej technologii na podkładach strunobetonowych. Obecnie gotowy jest pierwszy odcinek. Na dalszej części przygotowano podtorze. Jednocześnie prowadzone są roboty związane z niwelacją i zabezpieczaniem brzegów skarpy wzdłuż torowiska. Po ich zakończeniu, będzie można przystąpić do układania torowiska.
Pierwsze prace budowlane ruszyły też na pętli Wzgórza Krzesławickie. Rozpoczęto wykonywanie żelbetowych płyt pod stanowiska dla autobusów. Jednocześnie, na placu budowy pojawiły się pierwsze szyny tramwajowe. Oddanie pętli planowane jest jednak dopiero w połowie przyszłego roku.
PSMKMS & Impuls