/** */

Aktualności

Krakowskie MPK chce kupić do 200 autobusów z silnikiem Diesla

W poniedziałek 28 października krakowskie MPK ogłosiło przetarg na dostawę w formie leasingu finansowego do 200 nowych autobusów wyposażonych w tradycyjne silniki Diesla, spełniających normę emisji spalin Euro 6. Zamówienie będzie można zrealizować do czterech lat od chwili podpisania umowy.

 

Krakowskie MPK kontynuuje proces wymiany taboru. W ostatnich latach kupowane były głównie autobusy elektryczne i hybrydowe. Cały czas rozważany jest zakup pojazdów zasilanych wodorem. Miejski operator chce również pozyskać tabor z tradycyjnym napędem Diesla, spełniającym najwyższą obecną europejską normę emisji spalin Euro 6. Dzięki temu możliwe będzie wycofanie z ruchu ostatnich autobusów wyposażonych w silniki spełniające normę emisji spalin Euro 5.

 

Zamówienie podzielone zostało na pięć zadań, obejmujących dostawę pojazdów różnej wielkości:

 

  • Zadanie 1 od 15 do 90 sztuk autobusów standardowych o długości około 12 metrów;
  • Zadanie 2 od 15 do 60 sztuk autobusów przegubowych o długości około 18 metrów;
  • Zadanie 3 od 8 do 30 sztuk autobusów MIDI o długości około 9 metrów;
  • Zadanie 4 od 3 do 10 sztuk autobusów MINI o długości około 7 metrów;
  • Zadanie 5 10 sztuk autobusów przystosowanych do jazdy pozamiejskiej o długości około 12 metrów.

 

Autobusy będą dostarczane na podstawie umów realizacyjnych zawartych w ramach umów ramowych na poszczególne zadania. Oferty można składać do 2 grudnia bieżącego roku. Będą one oceniane na podstawie kryterium ceny o wadze 65% oraz kryteriów technicznych o wadze 35%. Umowy ramowe będą obowiązywać przez okres 4 lat. Po podpisaniu umów realizacyjnych, producent będzie miał od 6 do 8 miesięcy na dostawę pojazdów w zależności od ich rodzaju.

Zaloguj się, aby dodawać komentarze.

Zdjęcie tygodnia

Zaloguj się

Odwiedza nas 283 gości oraz 0 użytkowników.