/** */

Aktualności

Testy autobusu SOR NB 18 CITY w Krakowie

Dziś o godzinie 13:00 na Dworcu Tramwajowo-Autobusowym "Czerwone Maki" zaprezentowany został autobus przegubowy SOR NB 18 CITY. Pochodzący z Bratysławy pojazd może pochwalić się imponującą długością 18 metrów i 75 centymetrów, a także aż pięcioma parami drzwi. Takiego autobusu w Krakowie jeszcze nie było.

 

Przegubowy SOR trafił do Krakowa na testy na kilka dni. W tym czasie będzie kursował na liniach numer 152 i 178, obsługiwanych przez firmę Mobilis, pierwszego prywatnego przewoźnika obsługującego linie autobusowe w ramach Komunikacji Miejskiej w Krakowie. Testowany pojazd może pochwalić się dwiema bardzo pożądanymi cechami w komunikacji miejskiej. Pierwsza z nich to długość wynosząca 18,75 m, czyli o 75 cm więcej niż posiadają tradycyjne przegubowce kursujące po naszym mieście. Dzięki temu autobus może zabrać na pokład więcej pasażerów. Drugą cechą jest pięcioro par drzwi. Przy często położonych przystankach w centrum miasta pojazdy komunikacji miejskiej zazwyczaj więcej czasu poświęcają na wymianę pasażerów na przystankach, niż na samą jazdę. Dodatkowe drzwi powinny więc wpłynąć na skrócenie czasu niezbędnego na postój na przystanku. Testy na ulicach Krakowa mają pokazać, czy tego typu pojazdy mogą pozytywnie wpłynąć na funkcjonowanie systemu komunikacji miejskiej. Jeżeli próby okażą się pomyślne, być może nowy prywatny przewoźnik, wybrany w aktualnie trwającym przetargu, zdecyduje się na zakup tego typu autobusów.

 

Czeska firma SOR jest chyba jedynym producentem autobusów w tej części Europy, która wytwarza pojazdy o zwiększonej liczbie drzwi w stosunku do standardowych autobusów. O ile bowiem autobusy przegubowe o długości powyżej 18 metrów coraz częściej pojawiają się w ofertach producentów, o tyle tylko SOR może pochwalić się autobusem przegubowym posiadającym pięcioro par drzwi. Firma w swojej ofercie posiada również autobusy standardowe posiadające cztery pary drzwi

SOR NB 18 CITY ...
Podczas prezent...
Z Zamkiem Króle...
Na rondzie Grze...
Przedział pasaż...

Po prezentacji na ulicach Krakowa, SOR wyruszył w swój premierowy kurs na linii numer 152 z Alei Przyjaźni o godzinie 15:59. Po wykonaniu jednego kółka zjechał do zajezdni, po czym o 20:54 rozpoczął pracę na linii numer 178 z Mistrzejowic. Przez najbliższe dwa dni będzie kursował na brygadzie 152-05. Godziny odjazdów:

 

  • Aleja Przyjaźni: 5:23, 7:40, 10:01, 12:20, 14:39, 16:59, 19:21, 21:44;
  • Olszanica: 6:26, 8:45, 11:05, 13:25, 15:45, 18:05, 20:25, 22:42.

 

W kolejnych dniach będzie można go zobaczyć na linii numer 178 i być może również na 301. Mobilis chce bowiem sprawdzić poziom zużycia paliwa na dłuższej trasie zamiejskiej.

Podczas wyjazdu...
SOR NB 18 CITY ...

Komentarze  

 
-2 #5 VolferSSJ 2013-05-16 16:20
KW: Silnik Iveco Cursor F2BE3681B 243kW/1 400Nm EURO 5. Skrzynia ZF Ecomat 6HP 604C. Osie SOR NB 004/Voith BDA 115/Voith BRA 132 DC80. Koła 19,5"/22,5"/22, 5" (nieco dziwne).

Dane oficjalne z WWW. Chyba innej kompletacji nie przewidują.
 
 
-2 #4 KW 2013-05-15 23:15
Orientuje się ktoś jaki silnik ma ten autobus?
 
 
+1 #3 PSMKMS 2013-05-15 10:11
Bo to jest autobus zastępczy, który jest wykorzystywany w Bratysławie w przypadku serwisu któregoś z tamtejszych wozów.
 
 
-3 #2 VolferSSJ 2013-05-15 09:06
Cytat:
Dzięki temu autobus może zabrać na pokład więcej pasażerów.
wg. wypowiedzi przedstawiciela firmy SOR, NB18 ma standardową pojemność pasażerską. Dodatkową długość podobno spożytkowali na komfort.
 
 
0 #1 Wypalacz Rafał 2013-05-15 04:19
Ale skoro jest z Bratysławy to czemu ma czeską rejestrację?
 

Zaloguj się, aby dodawać komentarze.

Zdjęcie tygodnia

Zaloguj się

Odwiedza nas 234 gości oraz 1 użytkownik.