Aktualności
Rozpoczął się remont łuków pod Wawelem
- Kategoria: Aktualności
- Opublikowano: sobota, 15, czerwiec 2013 22:00
- PSMKMS
- Odsłony: 2382
W dniu dzisiejszym rozpoczął się remont łuków tramwajowych na skrzyżowaniu pod Wawelem oraz na ulicy św. Gertrudy. Prace potrwać mają dwa tygodnie, a w tym czasie cały ruch tramwajowy pomiędzy południowymi dzielnicami i centrum Krakowa będzie odbywał się przez skrzyżowanie ulicy Dietla i Starowiślnej. Dziś nie było specjalnych problemów z przejazdem, jednak kłopoty mogą pojawić się już w poniedziałek.
Remont, który rozpoczął się w dniu dzisiejszym, jest kolejnym z tegorocznej serii punktowych remontów mających na celu wymianę najbardziej wyeksploatowanych odcinków szyn i rozjazdów w naszym mieście. Także i w tym przypadku żelbetowa podbudowa nie jest w ogóle ruszana. Torowcy dokonają jedynie wymiany zużytych szyn. Tym razem prace wykonywane będą w dwóch miejscach: na łuku pod Wawelem czyli na skrzyżowaniu ulicy Stradomskiej i św. Gertrudy oraz na łuku na ulicy św. Gertrudy. Szczególnie w tej pierwszej lokalizacji szyny były już bardzo zużyte.
W związku z zamknięciem torowiska, wszystkie tramwaje łączące południowe dzielnice z centrum Krakowa muszą przejeżdżać przez skrzyżowanie ulicy Dietla i Starowiślnej. Spora część pociągów tramwajowych będzie również pokonywać skrzyżowanie przy Poczcie Głównej. W związku z tym w obu lokalizacjach przygotowano specjalne programy sygnalizacyjne, które powinny zapewnić w miarę płynny przejazd tramwajom. Skutkiem ubocznym będzie jednak mocne ograniczenie przepustowości dla ruchu indywidualnego. Z tego powodu w poniedziałek można spodziewać się sporych korków na ulicy Dietla, św. Gertrudy, Wielopole i Westerplatte.
Remont to również zmiany obsady taborowej. Już dziś mogliśmy zobaczyć pierwsze nowości. Wśród nich wozy NGT8 na wszystkich brygadach linii 50. Tak już pozostanie na stałe w weekendy. Z kolei linię numer 71, zastępującą linię 11, zgodnie z przewidywaniami obsługiwały wozy N8S. W poniedziałek czeka nas kolejna nowość, czyli trójskłady na linii numer 52. Większe pociągi będą obsługiwać jednak tylko część brygad. Pozostaną natomiast na wszystkich brygadach linii numer 24 i tu jednak nie zobaczymy składów E1+c3.