/** */

AMZ City Smile CS10LF

W Krakowie dotychczas nie eksploatowano autobusów Komunikacji Miejskiej o długości 10 metrów. Sytuacja ta uległa zmianie dopiero od dnia 1 sierpnia 2014 roku, gdy Mobilis rozpoczął realizację nowej dziesięcioletniej umowy na obsługę 12 linii autobusowych. W związku z tym do naszego miasta sprowadzonych zostało pięć autobusów AMZ  City Smile CS10LF o długości 10 metrów.

Czytaj więcej...

AMZ City Smile CS12LF

1 sierpnia 2014 roku Mobilis rozpoczął realizację nowej dziesięcioletniej umowy na obsługę 12 linii autobusowych należących do systemu Komunikacji Miejskiej w Krakowie. W ramach tego kontraktu niezbędny stał się zakup nowych autobusów o długości 10, 12 i 18 metrów. W przypadku krótszych modeli zdecydowano się na pojazdy firmy AMZ-Kutno, stawiającej pierwsze kroki na rynku autobusowym w Polsce.

Czytaj więcej...

Autosan SanCity M09LE

Pod koniec 2008 roku do Krakowa trafiło pięć egzemplarzy autobusów Jelcz M083C Libero. Były to ostatnie autobusy wyprodukowane przez podwrocławską fabrykę, która w tym samym czasie ostatecznie upadła. Koncepcja ośmiometrowego autobusu niskowejściowego jednak przetrwała dzięki firmie Autosan, która kilka lat wcześniej zaprojektowała ten pojazd i zbudowała pierwsze prototypy. Po bankructwie Jelcza, producent z Sanoka rozpoczął montaż pojazdów miejskich. Jednym z pierwszych wdrożonych modeli był właśnie Autosan SanCity.

Czytaj więcej...

Autosan SanCity M12LF

Autobusy marki Autosan obecne są w Krakowie od dziesięcioleci. Dotychczas na ulicach naszego miasta eksploatowano jednak krótkie pojazdy. Wszystkie one należały do krakowskiego MPK. Pod koniec 2017 roku firma Mobilis sprowadziła dwa pierwsze dwunastometrowe autobusy, zbudowane przez producenta z Sanoka.

Czytaj więcej...

Karsan Jest

W dniu 10 marca 2021 roku oficjalnie eksploatację na ulicach Krakowa rozpoczęły dwa minibusy Karsan Jest. Są to najmniejsze pojazdy realizujące przewozy w ramach Komunikacji Miejskiej w Krakowie co najmniej od 40 lat. Ich początki w naszym mieście nie były łatwe, jednak w końcu mogły one zagościć na stałe na linii, do obsługi której je zakupiono.

Czytaj więcej...

MAN Lion's Intercity LE 13

W grudniu 2022 roku, po trzech latach przerwy, na ulice Krakowa powróciły autobusy marki MAN. Liniową eksploatację rozpoczęło 10 sztuk fabrycznie nowych, niskowejściowych pojazdów MAN Lion's Intercity LE 13. Autobusy te zostały pozyskane w formie leasingu przez spółkę-córkę krakowskiego MPK, czyli Krak-Trans-Rem Sp. z o.o., w celu obsługi linii aglomeracyjnych.

Czytaj więcej...

Mercedes Citaro O530

Pod koniec 2008 roku w Krakowie eksploatację rozpoczęły pierwsze przegubowe Mercedesy Citaro O530G. Autobusy dość szybko wpisały się w krajobraz naszego miasta, zyskując sobie dobre opinie pasażerów. Musiały minąć jednak aż trzy lata, by do Krakowa zawitały pierwsze dwunastometrowe Mercedesy Citaro O530.

Czytaj więcej...

Mercedes Citaro O530G

W listopadzie 2008 roku swoją premierę na ulicach Krakowa miały przegubowe Mercedesy Citaro O530G. Pierwsze dziesięć sztuk rozpoczęło serię zakupów pojazdów tej marki do naszego miasta. Nowe Mercedesy, uznawane za najpopularniejsze i najnowocześniejsze autobusy w Europie, zastąpiły najstarsze przegubowe Jelcze.

Czytaj więcej...

Mercedes O530 C2

Po blisko 10 latach przerwy, we wrześniu 2018 roku na ulice Krakowa wyjechały kolejne autobusy marki Mercedes-Benz. Do ruchu wprowadzony zostało aż 86 pojazdów z rodziny Citaro 2. Zastąpiły one ostatnie Jelcze i Scanie, a także najstarsze Solarisy, eksploatowane dotychczas w naszym mieście.

Czytaj więcej...

Mercedes Conecto

Przegubowe autobusy Mercedes Conecto G eksploatowane są przez krakowski oddział firmy Mobilis od sierpnia 2014 roku. W 2016 roku dołączyły do nich kolejne pojazdy tego typu a także pierwszy Mercedes Conecto o standardowej długości. Dwa lata później, także krakowskie MPK pozyskało tego typu pojazd.

Czytaj więcej...

Zdjęcie tygodnia

Zaloguj się

Odwiedza nas 157 gości oraz 0 użytkowników.