/** */

Rozbudowa sieci tramwajowej

Szczecin kontynuuje inwestycje w rozwój sieci tramwajowej. W 2017 roku rozstrzygnięto przetarg na budowę odcinka torowiska wzdłuż ulicy Arkońskiej od pętli Las Arkoński do alei Wojska Polskiego. Niemal od razu podjęto działania w celu dalszego przedłużenie nowej trasy wzdłuż ulicy Szafera, na razie do nowego dworca przy Netto Arenie, a docelowo do pętli Krzekowo.

Czytaj więcej...

Zajezdnie tramwajowe

Obecnie w Szczecinie funkcjonują tylko dwie zajezdnie tramwajowe. W trakcie ponad stuletniej historii tramwajów, w mieście działało jednak kilka obiektów przeznaczonych do garażowania i utrzymania taboru. Niektóre z nich zachowane zostały do dnia dzisiejszego, chociaż od dawna nie obsługują już pojazdów szynowych.

Czytaj więcej...

Historia, tabor, pętle

Szczecin jest miastem portowym, leżącym na północno-zachodnich obrzeżach naszego kraju. Chociaż dużo bliżej stąd do Berlina niż do Warszawy, w 1945 roku znalazł się w granicach Polski. Miasto dopiero w dwudziestym pierwszym wieku zaczęło wracać do świetności sprzed II wojny światowej.

Czytaj więcej...

Budowa trasy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju

W kwietniu 2013 roku rozpoczęła się realizacja pierwszego odcinka Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Jest to pierwsza budowa zupełnie nowej trasy tramwajowej w powojennej historii miasta. Co ciekawe jednak, torowisko powstaje częściowo po śladzie przedwojennej trasy na Lotnisko.

Czytaj więcej...

Zdjęcie tygodnia

Zaloguj się

Odwiedza nas 904 gości oraz 0 użytkowników.