/** */

Nowe trasy tramwajowe

Od kilku lat w naszym kraju trwa intensywna rozbudowa większości sieci tramwajowych. W trend ten wpisała się również Warszawa, w której jeszcze na początku obecnego stulecia stawiano główny nacisk na budowę metra. W dniu 21 stycznia 2013 roku w stolicy oddano do użytku pierwszą od 2005 roku nową trasę tramwajową. W kolejnych latach realizowano dalsze jej przedłużenia.

Czytaj więcej...

Nowa końcówka Metro Wierzbno

Wiosną w 2017 roku w Warszawie uruchomiona została nowa końcówka, umożliwiająca zawrócenie tramwajów dwukierunkowych. Powstała ona w rejonie przystanku "Metro Wilanowska" i służy do zmiany kierunku wagonów tramwajowych obsługujących linię numer 31.

 

Czytaj więcej...

Budowa trasy tramwajowej w ulicy Kasprzaka

W dniu 5 marca 2022 roku w Warszawie ruszyła budowa kolejnej trasy tramwajowej. Tym razem inwestycja zaplanowana została w zachodniej części miasta. Przebieg torowiska częściowo zaprojektowano w śladzie dawnej linii tramwajowej wzdłuż ulicy Kasprzaka.

 

Czytaj więcej...

Budowa trasy tramwajowej na Wilanów

Po wielu latach powolnego rozwoju sieci tramwajowej w Warszawie i skupieniu uwagi przede wszystkim na budowie metra, trzecia dekada dwudziestego pierwszego wieku przyniosła w końcu rozpoczęcie kilku nowych inwestycji. Wśród nich była realizacja dużego projektu, obejmującego powstanie trasy tramwajowej od Dworca Zachodniego przez Pole Mokotowskie do Wilanowa.

Czytaj więcej...

150 lat tramwajów w Warszawie

W dniu 11 grudnia 1866 roku na ulice Warszawy wyjechały pierwsze tramwaje konne. Dzień ten można więc uznać za początek historii tego środka transportu miejskiego w naszym kraju. Dokładnie 150 lat później, w dniu 11 grudnia 2016 roku Tramwaje Warszawskie zorganizowały uroczyste obchody, w ramach których przygotowano szereg atrakcji dla miłośników pojazdów szynowych.

Czytaj więcej...

Zajezdnia Praga

Jedyną zajezdnią Tramwajów Warszawskich, położoną na prawym brzegu Wisły, jest Zakład Realizacji Przewozów R2 - Praga, zlokalizowany przy ulicy Kawęczyńskiej 16. Obiekt ten w przyszłości ma być przeznaczony na stołeczne Muzeum Komunikacji.

 

Czytaj więcej...

Zajezdnia Mokotów

Na południe od centrum Warszawy zlokalizowana jest zajezdnia Mokotów, a dokładniej Zakład Realizacji Przewozów R3 - Mokotów, położony przy ulicy Woronicza 27. Stacjonują tu nie tylko pojazdy liniowe, ale również większość warszawskich wagonów historycznych.

 

Czytaj więcej...

Zajezdnia Wola i Zakład Naprawy Tramwajów

Tramwaje Warszawskie posiadają obecnie cztery czynne zajezdnie tramwajowe. Wśród nich, najstarszą jest zajezdnia Wola. W tym samym miejscu znajdują się również Zakład Naprawy Tramwajów. Kompleks obiektów należących Tramwajów Warszawskich zlokalizowany jest w kwartale ulic: Siedmiogrodzka, Sienkiewicza, Wolska i Karolkowa. Przez środek przebiega natomiast ulica Młynarska.

Czytaj więcej...

Zajezdnia Żoliborz

Spośród czterech zajezdni eksploatowanych obecnie przez Tramwaje Warszawskie, najmłodszą jest Zakład Realizacji Przewozów R4 - Żoliborz im. S. Ostrowskiego, położony przy ulicy Zgrupowania AK „Kampinos” 10 w Młocinach, będących częścią dzielnicy Bielany. Obiekt ten jest obecnie modernizowany i rozbudowywany.

Czytaj więcej...

Zakład Energetyki Trakcyjnej i Torów

Spółka Tramwaje Warszawskie poza czterema zajezdniami tramwajowymi oraz zakładem remontu wagonów T3 dysponuje również Zakładem Energetyki Trakcyjnej i Torów, noszącym oznaczenie T1 i zlokalizowanym przy alei Prymasa Tysiąclecia 102. W miejscu tym skupiają się wszystkie działania związane z utrzymaniem infrastruktury tramwajowej w Stolicy.

Czytaj więcej...

Superkondensatory w akcji

W sierpniu 2015 roku na kilka dni warszawska sieć tramwajowa podzielona została na dwie części. Wszystko z powodu prowadzonych prac torowych w ulicy Grójeckiej. Tramwaje od strony centrum zawracały na pętli przy placu Narutowicza, natomiast odcięty odcinek obsługiwały wagony PESA 128N.

Czytaj więcej...

Warszawskie pociągi 3x105Na

Warszawa była jednym z kilku polskich miast, na ulicach których można było zobaczyć pociągi 3x105Na. Chociaż jeszcze w 2015 roku nic nie zapowiadało końca funkcjonowania tego typu składów w Stolicy, ich zniknięcie nieoczekiwanie przyspieszyło rozpoczęcie przebudowy ulicy Marynarskiej. W wyniku rozpoczętej inwestycji, warszawskie trójskłady przestały być potrzebne.

Czytaj więcej...

Zdjęcie tygodnia

Zaloguj się

Odwiedza nas 1227 gości oraz 1 użytkownik.